طراحی و توسعه پرتال سازمانی

پرتال سازمانی دریچه‌ای است برای ارائه خدمات سازمان و ایجاد مدیریت چندگانه بر اطلاعات یکپارچه و در اختیار گذاشتن این اطلاعات با جمعیتی از کارکنان و کاربران در پراکندگی مکانی جغرافیایی مختلف.

طراحی و توسعه پرتال سازمانی

پرتال‌های سازمانی یکی از راه‌های رایج تبادل اطلاعات با کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری سازمان‌ها هستند، معمولاً یک پورتال دارای فهرستی از سایت‌های دیگر، یک موتور جستجو و برخی خدمات رایگان مانند پست الکترونیک، چت و ... می باشد. پورتال ها دیگر فقط هدف اطلاع رسانی یا درج خبر را ندارند، بلکه در آن ها انواع اطلاعات، سرویس های خدماتی آنلاین، سامانه های ارتباطی و اطلاع رسانی، مدیریت کاربران و هر آنچه که یک سازمان نیاز دارد تا خدمات فیزیکی خود را آنلاین کند برقرار است. 

دردسترس بودن اطلاعات و سهولت دسترسی به آن‌ها

قابلیت دسترسی یکپارچه به تمام اطلاعات به این صورت که اطلاعات متمرکز و زنجیروار می‌باشند و این یکپارچگی مزایای بی‌شماری دارد از جمله افزایش دسترسی و قابلیت اطمینان، کاهش تعداد وظایف، ارزیابی فوری اطلاعات، کشف نیازهای نامحسوس، نقاط قوت و ضعف کسب و کار

یکپارچگی

قابلیت یکپارچه سازی

پورتال‌ها بر خلاف وب‌سایت‌ها به منابع و پایگاه‌های مختلف متصل هستند و دائما با آنها در حال تبادل اطلاعات بوده و در نهایت اطلاعات مورد نیاز کاربران خود را بصورت دسته بندی شده ارائه می‌دهند. البته این بدین معنا نیست که خود هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نمی‌کنند، بلکه پورتال‌ها خود نیز قابلیت انتشار اطلاعات سازمان یا شرکت خود را دارند و در صورت لزوم با سایر پورتال‌ها به اشتراک می گذارند.

کل جهان

دریچه ورود منحصر به فرد (امنیت بالا)

امنیت بالای این پورتال‌ها که شامل دیوارهای آتشین، نرم افزارهای ضد جاسوسی، رمز عبور بسیار قوی، مک فیلتر و همچنین شناسایی و مقابله با انواع بد افزارها نرم‌افزارهای مخرب و..... می باشد. امنیت سایبری شامل یک سری پروتکل است که یک شرکت یا یک فرد برای اطمینان از اطلاعات خود از این پروتکل‌ها پیروی می‌کند. یکپارچگی، محرمانه بودن و در دسترس بودن اطلاعات از جمله ویژگی‌های این پروتکل امنیتی می‌باشد.

یکپارچگی

کنترل دسترسی‌ها

امکان دسترسی به پورتال برای محدود کردن انواع خاص محتوا و خدماتی که کاربران به آن دسترسی دارند. به عنوان مثال، اطلاعات اختصاصی یک شرکت فقط می‌تواند حق دسترسی کارمندان شرکت را داشته باشد. این حق دسترسی ممکن است توسط یک مدیر پورتال یا یک فرآیند تأمین فراهم شود. لیست‌های کنترل دسترسی نقشه برداری بین محتوای پورتال و خدمات را از طریق پایگاه کاربر پورتال مدیریت می‌کنند.

کل جهان
توسط: قلمبر، مرتضی
00:00 1399/11/30
گروه: نرم‌افزارهای اداری
مشاهده: 464
دیدگاه: 0
دیدگاه خود را بیان کنید
captcha