اهمیت پشتیبانی نرم افزار چیست؟

تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقیقه

ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری نرم افزار در ادامه استقرار و راه اندازی سیستم ها و به منظور حفظ کارایی سیستم ها و تداوم سرویس دهی آن ها می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

اهمیت پشتیبانی نرم افزار چیست؟

امروزه پشتیبانی از محصولات نرم‌افزاری به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش چرخه تولید و نگهداری نرم‌افزارها می‌باشد. بخش زیادی از رضایت مشتریان همواره در ارزیابی خدمات پس از فروش و پشتیبانی به وجود می‌آید. براین اساس، ارائه خدمات با کیفیت وهمیشگی، همواره مورد توجه تولید کنندگانی است که نه تنها فروش برای آن‌ها اهمیت دارد بلکه ارتباط با مشتری به عنوان هدف اصلی مورد نظر است. 

یکی از بخش‌های مهم پشتیبانی نرم‌افزار، بخش آپدیت‌های جدید نرم‌افزار است. در طول سال ممکن است چند مرتبه بروزرسانی جدید وجود داشته باشد که شامل اضافه شدن امکانات جدید به بخش‌های مختلف و رفع برخی خطاها و بروز شدن سیستم با سایر نرم‌افزارهای مرتبط مانند ویندوز می‌باشد. 

یکی دیگر از بخش‌های مهم پشتیبانی، خدمات اینترنتی، تلفنی و همچنین حضوری شخص در محل مشتری می‌باشد. در این راستا، شرکت فناوران ستاره جنوب جهت پشتیبانی محصولات خود در بخش‌های زیر به ارائه خدمات می‌پردازد:

  • بخش خدمات حضوری
  • بخش خدمات تلفنی
  • بخش خدمات آنلاین

از آنجا که هر نرم‌افزار  پس از تولید و در طول حیات خود نیاز به حفظ  و نگهداری دارد، حضور تیمی متخصص و مجرب در کنار آن ضروری می‌نماید. تیم پشتیبانی فعالیت‌هایی همچون نصب نرم‌افزار و عملیاتی نمودن آن، پایش و اطمینان از صحت عملکرد نرم‌افزار، برطرف سازی هرچه سریع‌تر مشکلات احتمالی، ریشه‌یابی مشکلات پیش آمده، برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها و بروزرسانی نسخه‌های نرم افزار را انجام می‌دهد. همچنین در زمینه‌ی تست نرم‌افزار و آموزش نرم‌افزار فعالیت‌های تخصصی و گسترده‌ای به عهده دارد.
پشتیبانی برای انجام چنین وظایفی نیازمند پرسنلی متخصص و مجرب است. تخصص و دانش تیم، در زمینه‌ی سیستم‌های عامل، بانک‌های اطلاعاتی، وب‌سرور، اپلیکیشن سرور، شبکه و دیگر تخصص‌های مورد نیاز به روز می‌باشد. این واحد برای بالا بردن سرعت و دقت در کار، به  ابزار‌های قوی نرم‌افزاری مجهز بوده که ارتباط مشتری با بخش پشتیبانی را راحت و قابل پیگیری می نماید.

توسط: قلمبر، مرتضی
00:00 1399/06/20
گروه: اخبار
مشاهده: 857
دیدگاه: 0
برچسب (ها): پشتیبانی
دیدگاه خود را بیان کنید
captcha