سرویس ابری SaaS و مزایای آن

تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقیقه

SaaS مخفف عبارت Software as a Service نوعی مدل ارائه نرم افزار است، به طوری که نرم افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی ابر (Cloud)مستقر شده اند.

سرویس ابری SaaS و مزایای آن

از نظر هزینه تفاوت‌هایی در این مدل ارائه نرم‌افزار برای مصرف کننده وجود دارد. در این مدل ارائه نرم‌افزار، هزینه‌ها به‌صورت ماهانه یا بر حسب میزان استفاده و … است. از آنجایی که نرم‌افزار روی سرور متعلق به ارائه دهنده، نگهداری می‌شود، مصرف کننده نیازی به تهیه سخت‌افزار برای استقرار نرم‌افزار ندارد. همچنین هزینه‌های نصب، تعمیرات، نگهداری، بروز‌رسانی و … نیز در این مدل برای مصرف کننده وجود ندارد.
SaaS در فارسی "نرم افزار به عنوان سرویس" یا "اجاره نرم‌افزار" گفته می‌شود.
در حال حاضر در کسب‌و‌کار‌های بسیاری، معمول گشته است که برای مهیا نمودن نرم‌افزار‌های مورد نیاز خود از مدل SaaS استفاده نمایند. به طور مثال نمونه‌هایی از نرم‌افزارهایی که به صورتSaaS ارائه می‌گردند، شامل سیستم‌های حسابداری(Accounting)،  سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) یا customer relationship management،  مدیریت منابع انسانی (HRM) و … است.

در اینجا چند نمونه از امکاناتی که SaaS در اختیار شما ‌می‌‌گذارد را توضیح می‌دهیم:

  • تطبیق‌پذیری بالا: SaaS با هر کامپیوتر، موبایل، تبلت و دستگاهی سازگار است و علاوه بر نرخ تطبیق‌پذیری بالا، کمان یادگیری سریعتری دارد.
  • دسترسی در هر زمان و مکان: بدون نیاز به اینکه مجبور باشید اطلاعاتتان را همراه خودتان حمل کنید، در هر زمان و هر مکان که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید با نرم‌افزار کار کنید.
  • هزینه اولیه پایین‌تر: SaaS بدون هزینه اولیه خرید و راه‌اندازی یک نرم‌افزار کامل، هزینه‌اش را بر اساس نیاز‌های سازمان در هر لحظه، اعمال می‌کند و به دلیل بی‌نیازی به وجود زیرساخت‌های ‌IT، هزینه‌های تهیه و نگهداری سخت‌افزار، نرم‌افزار و ‌IT سازمان را کاهش می‌دهد.
  • به‌روز‌شدن‌ بدون مشکل: برای به‌روز کردن نرم‌افزار نیازی به دانلود و نصب‌‌های مکرر و زمان‌بر نیست و تمام مشکلات مربوط به به‌روز شدن،‌ انتقال اطلاعات به سیستم به‌روز شده، دغدغه‌های مربوط به رشد حجم استفاده‌کنندگان و تامین سرعت و امنیت، به عهده ارائه‌کننده سرویس می‌باشد.
  • قابلیت گسترش و ترکیب‌شدن: معماری SaaS می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که نرم‌افزار قابلیت بهره‌گیری و ترکیب‌‌ شدن با دیگر سرویس‌های کاربردی و مورد استفاده کاربر را دارا باشد. بدین ترتیب دیگر منحصر به یک نرم‌افزار ایزوله نیستید و با کمک API ها و ترکیب‌پذیری‌های مختلف به تمامی ابزارهای مختلف مورد نیازتان، زیر یک سقف دسترسی خواهید داشت. 

 

خدمات انجام شده شرکت فناوران ستاره جنوب براساس سرویس ابری SaaS:

نرم افزار مدیریت شرکت‌های مسافربری 

نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب 

راهکار مدیریت شبکه ‌های آبیاری 

 

 
توسط: قلمبر، مرتضی
00:00 1397/09/11
گروه: راهکارهای ابری
مشاهده: 281
دیدگاه: 0
برچسب (ها): تحت وب
دیدگاه خود را بیان کنید
captcha